Pages

trip to melaka !!

alkisahnye pada 23january2010.maka terhapuslah sudah name negeri melaka dari dalam kamus negeri2 yang belom aku lawati.(ahaks.ayat nak skema je aku ni).
weeee~~
aku p melake bersame ENCIK ABANG KU dan beberape orang rakan2 haku.
haha.
akhirnya misi terlaksana. yippiee !!!
so far so very gud.huhuu. I LIKE !!
tapi cam tak puas la pulak.kejap jek mase yang ade.so, banyak lagi tempat2 yang aku tak explore lagi. especially TEMPAT TU..TANJUNG BIDARA.meby untok trip akan datang..insyaALLAH..
ok.gerak dari UTM pukol 9am.bese la kan.kaum pompuan ni selalu melambatkan mase perjalanan.ingatkan diorang yang lambat, upenye kami.tak pasan pulak si alip,sharul n lan da tunggu kat belakang blok kitorang ni.patot la kol alip tak angkat2.(sengaje la tu).
(ok.excited punye pasal, banyak barang keperluan aku yang aku lupe nak bawak cam sikat, getah rambut, beros gg(p beli berus gg kat jonker street kot.haha)emm.tu je kot)
dalam kol 11.30 kitorang arrive kat melake.huhuu.n then,straight to alor gajah nak p umah diyana karim.(banyak simpang la nak masuk p umah die ni)
start nak explore melake time petang.sebelom tu kene lunch dulu.(lapaq gilak ni).(telor dada je yang fully aku yang wat.yang lauk2 len tu aku tolong genggoreng n potong2 jek)
bila da masak badan pon bau bawang n sebagainye.tak kisa la.p bandar melake dengan badan bau bawang ni.haha.
lupe lak name laut tu.(pengkalan balak kot)cam pelik pulak.betol kot.near to tanjung bidara yang aku nak p.
lepak2, amik gambo, makan eskem lan blanje.yummy !!
then away to bandar melaka.
MELAKA RIVER CRUISE.ala2 cam kat venice kononnye.ahaks.
cantik air pancut itu.
then teros ke jonker street. kat sii aku jumpe satu barang.cun punye.tapi ade satu prob la pulak.
ade dua pilihan.yang fes macam kecik sangat.yang 2nd cam besa pulak.
yang fes sangat shantek tapi kecik.da tade yang besa siket.then aku pon choose yang 2nd.hope it fits it. ;p
"abang mau makanan itu.dalam loyang beso dan ketok2.aku pon mencari & akhirnye berjumpe."(seb bek betol)...GULA KETUK...
 
i know da story about gula ketuk ni.
nak wat cane kan.
saba je la aku.

seterosnye akan disambung kemudian..
nantuk nak tidoq..




(@_^) نورولاين

0 comments: