Pages

sehari di air terjun kota tinggi.

aku mandi air terjun jugak akhirnya.
hiyahuuu~~
walaupon tempat tu tak berape nak seronok tapi still have fun dengan wani di sane.
last minit punya plan.
mula2 nak ke gunung pulai.
khabonye tempat tu agak terpencil.
dalam hati dedo jugak la nak decide pegi sane.
takpe la. plan diteruskan jek.
last2 pagi tadi lepas isi minyak.
aku pon mendecide ngan wani tok pegi ke kota tinggi.
weee~~~
(senanye dalam hati still bedeba2)
maklum la.
wani baru dapat lesen then aku plak wat lesen tak abes lagi.

alkisahnye begini.
wani pegi kol kete sewa then die bagitau soh datang kat blok aku.
wani ni bia betol.
nak soh aku bawa kete dulu la ni.ok.
pemilik kete sewa dok kat ktr.
naseb baik dekat then jalan pagi tadi sangat lengang tade kete.
ok. berjaye bawa kete dari ktr pegi balik blok aku amik barang then amik wani pulak kat ktf.
da amik wani ape lagi.
teros la tukar seat driver.
wani decide nak pusing satu ktf dulu then baru bole bawak keluar.
masing2 bedebo2.
pape pon kene confiden jugak la ok.
lalu pintu belakang then isi minyak kat shell.
satu hal lagi.
naseb baek sebelom ni aku penah isi minyak.
haduhai wani2.
ok.
konon nak tanye cik cashier tu jalan nak ke gunung pulai.
last2 xsempat tanye pon n teros decide untok ke kota tinggi.
memang langsung tak tau jalan ni.
hanya signboard yang jadi petunjuk arah.
macam2 jadik time ni.
salah masok jalan n brek mengejot kat simpang nak masok ke kota.
aku ni bagi wrong direction la pulak.
haha.
ain. jangan suke sangat.
JANGAN SUKE SANGAT.
masing2 ingat ayat ni.
ye la. macam2 ley jadi dalam pejalanan kan.

mandi manda dekat 3jam lebeh.
fesly memang aku tanak masok dalam air pon.
then aku pon pk jugak la.
rugi datang jaoh2 xmao mandi kn.
badan pon takbley nak imbang dalam air.
naseb baek tak lemas.
wani sentiase di tepi.
siap ajar aku berenang lagi.

nampak pelangi dari jarak dekat.
shanteknyerr.
;p

kol 3 lebih gerak balek.
jalan agak jem.
siap ade polis trafik lagi tuh.
sekali lagi kitorang ikot signboard ke jb n teros n teros n teros sampai la ke johor bahru.
da dekat ngan jb sentral, ujan pulak turun dengan agak lebatnye.
wani da tak nampak jalan.then die soh aku bawak pulak.
betape takotnye aku nak bawa kete time tuh.
ALLAH je tau.
kat highway bole benti tepi jalan tukar seat.
kitorang just yakin kat diri masing2 je.
tawakal kat ALLAH.
aku yang tak rabun ni pon tak nampak jalan. apetah lagi ngan wani tuh. lagi la tak nampak jalan. hurmm..
serius aku bawak sangat selow.tak sampai 60 pon.
ujan kan.
sangat lebat.
siap salah masok jalan lagi nih.
buat u-turn segala.
still salah masok jalan lagi.
then terlepas u-turn kat skudai teros sampai jalan nak ke angsana.
aku sangat tak tahan.
kaki da gigl time ni.
jalan banjir plak tu.
teros masok simpang ape ntah n berenti kat situ.
cari ketenangan kejap.
setahu aku u-turn sterosnya ade kat dangan bay sane tuh.
jauh lagi ni.
then aku pon telefon abang untok bertanyekan jalan.
ok.
"amik flyover n u-turn kat situ"
ok.
ingat. flyover n u-turn.
n sekali lagi.
aku salah masok jalan.
sepatotnye naek flyover tapi aku jus teros je.
serius sangat tak nampak jalan.
(YA ALLAH. jangan la ade pape hal burok jadi nih)
akhirnya uturn di danga.

sekali lagi salah jalan.
masok jalan nak pegi taman u pulak nih.
sesat kejap kat sini.
then.
uturn n teros.
akhirnya nampak la jj kat sebelah kiri.
n teros sampai la ke utm.

fuhhhh~~~
akhirnya sampai jugak.
bende ni jadi pengalaman tok aku.
laen kali jangan nak memandai keluar tanpa ade orang yang lebih arif ok.
senanye banyak lagi bende yg jadi.
a.k.a. masam manis pengalaman aku ngan wani.

wani.
sorry ea aku tergarang tadi.
kete banyak then jalan banjir then ujan lebat.
huhuu.
aku tak nampak jalan time tuh.
so aku tergarang time soh ko ketepi siket coz aku tak nampak cermin kete kat belah kiri tuh.
thanks coz bawak aku jenjalan kua.


i've hurt someone feeling.
da buat salah baru menyesal kan.
itulah manusia.
selalu buat keputusan terburu2 then da buat salah n bru menyesal.
dah takdir jalan cerita idop aku camni kan.
Nurulain binti Salihan @ Haji Ismail.
next time kene la beringat ye.
jangan suke sangat.


wani pelik ngan aku.
asal aku bawa kete je mesti aku nak letak fon aku atas riba.
aku cakap kat wani.
"huhuu. ade sumber kekuatan aku kat fon ni"
go on je.


gamba akan di upload tengah malam nanti.
sekarang tenet ade siput.
lambat siket.


 selebete.


 wani yang keriangan.
huhu.


 

cam kumbang jeh.

 
  
perjalanan masuk ke air terjun.



tu dia pintu masuk.

 
da tiba da ni.
tak sabar ok.



berenang-renang lah daku ini.
bersame-same ikan2 kecil itu.
oh tidak !!
fes2 geli nak masok coz ade ikan.



on da way nak balek ok.


muke aku yang gelabah gila.



cube untok senyum.
kene konfident walaupon takot.

hujan sangat la lebat. 
siap banjir lagi kat JB.
naseb baik kete tak stuck.
adeh.



(@_^) نورولاين

1 comments:

  ~~kKINAhh~~

November 14, 2010 at 8:57 AM

pg xajak ak...gini la rumet. nk nangis la aku. hahahhahahahahha