Pages

job here and there.

tajuk entry yang entah pape. hohooooo ~~

kerja. kerja. kerja.
penat kan kerja ni. macam sekarang ni aku dok asyik mengadap skrin laptop je dari pagi sampai la ke malam. petang siang malam. sampaikan mate aku pon dah naik lebam n taknak surut-surut dah ni. wah aku. kerja keras nampak. tapi gaji takde jugak.
adeh !!

okeh. talking about job or work. before this, aku penah jugak kerja kat dua tempat ni. saje nak menceritakan pengalaman kerja aku dua tahun yang lepas before aku start sambung blajar kat UTM skudai tercinte itu. keh. keh. keh. cerita lame kot. tapi tetibe teringat balik. kalo la bende ni makanan agaknye dah berkulat segala macam bende pon ade. yeuuuwwww ~~

oke. aku penah kerja kat kedai yang jual barang-barang komputer, laptop n handphone. that was my firts job oke. jadi assistant kepada bos. hebat kan aku??
(hahaaa !! padahal kat dalam kedai tu memang aku lah satu-satunye pekerja die)
gaji ciput je kot. al maklum la. kedai pon kecik dekat pekan yang kecik nun di sabak bernam selangor tu. my bos is lelaki berbangsa cina oke. nak di jadikan cerita la kan. mase ak datang intebiu tu, ade la jugak sorang pekerja pompuan kat dalam kedai tu. shes work dengan bos berdua jugak oke. n then bile aku stat masuk keje satu hari tu, aku tengok budak pompuan tu dah takde dalam kedai tu. (senang citer yang budak tu benti kerja dengan memberi alasan yang die terlibat dengan eksiden) biaq pi la kat die tu. bos pon bawa aku pi ronda-ronda kawasan kedai tu sampai la ke belakang ofis. seram gak la pi belakang tu. da la tempat aku berdua dengan bos je. huissshhhh. bahaye sunggoh oke !!!

rupe2nye die nak tunjuk kat aku mane aku nak amik mop n penyapu lol. adeh. (ni lah salah satu kerja aku di waktu pagi sebelom start kerja) hai la naseb. aku pon memulakan kerja ku dengan melayan pelanggan yang sibok dok cari cd rw la n macam2 bende yang aku jarang nengok sebelom tu. (time ni aku xkenal pon cd rw tu yang mane satu. haha.) adeh ! memalukan sunggoh.
hurmmm.... malas nak citer panjang la. yang menjadi kesimpulannye sekarang ni. aku kerja kat tempat tu sehari je kot. haha. esoknye aku malas dah nak datang kerja. tak datang tanpa memberi sebarang alasan. biaq pi la kat bos tu keje sorang2. mase intebiu bukan men bersunggoh lagi aku nak mintak kerja. last-last memberhentikan diri sendiri dengan serta merta. heheeeee. (sebab dan musabab nye bia aku sorang je la yang tau)

okeh. kerja kedua aku pulak kat subang jaya. aku jadi staff promoter kat parkson subang parade. (huhuuu) senang kot aku nak dapat kerja ni. kakak aku yang apply kan tok aku. tanpa interview yang macam kat kedai kompute tu. masuk-masuk teros dapat jadi promoter. staf lain dok sibok tanye aku camane aku boleh senang2 jadi promoter. (rahsia laa)/.
dapat department children. n aku jage bahagian dress. dress tok budak-budak pon ade yang lagi besar dari aku okeh. aku pon ley pakai dress tu. haih..

zaman muda-mudi aku memang agak berisi cket.
(bukan gemok oke.)
=D

gaji + komisyen - sokso - epf = adela rm1000 jugak. sikit kan. kerja 14/5. penat oke. dari pagi kol 9 sampai la malam. n biasenye kol 12 tengahmalam atau pukol 1 pagi baru sampai rumah. adeh. tunggu kakak punye pasal. kerja dalam cashier room. pekerja yang sememangnya akan jadi antara orang yang paling last keluar. naseb la.
(lepas kerja kat sini aku start kurus cket oke.) hahaaa !!
and sekarang berat saye tetttttttt ~~ ringan je tau. yang penting bole di angkat gune sebelah tangan je.........(sebelom ni tak penah cecah 50kg oke)
=D

yang pentingnye sekarang ni aku tengah praktikal kat jabatan perancangan bandar dan desa negeri selangor selame dua bulan tanpa elaun. huhuuuuu ~~~
cepat la abes then aku nak sambung study lagi dua tahun ni. n then aku nak konvo macam anak buah aku yang sorang ni.
siti salwa. die konvo harini kat UITM shah alam.
CONGRATS !!!!!


 tunggulah kemunculan aku dengan segulung 
Ijazah Sarjana Muda Perancangan Bandar dan Wilayah itu.
=D

(^_^) نورولاين

0 comments: