Pages

saya manusia biasa je.


ok. kali ni ade entry yang menyentuh jiwa aku cket. sebagai manusia, kita tak lari dari membuat sebarang kesilapan. kesilapan ni mengajar kite erti hidup. sebab bila dah salah selalunye kita akan menyesal kan. bila dah salah, time tu la kite tau macam mane perjalanan hidup yang kita lalui tu betol or tak betol and boleh di ikuti sebagai panduan hidup or tak so that mase depan kite akan jadi lebih bermakna walaupun tidak sesempurna yang kita inginkan.

bende ni timbul daripada satu ayat. 

"tak kenal maka tak cinta, bila dah kenal macam celaka"

setuju ke dengan ayat ni???? celaka ni macam dah teruk sangat. tak sanggup aku nak gune perkataan ni. pandangan setiap orang berbeza-beza ok.
celakalah kite bila kite mengatekan celaka kepada orang lain. 
betol ke statement aku ni??. aku men ikut sedap hati aku je.

perjalanan hidup seiring dengan waktu. kalau takut bende tu jadi celaka, maka jangan la sesekali menceburkan diri dalam situasi itu. 
nafsu jangan di ikutkan. standard kan?? bila nampak orang lawa ayu cket or nampak orang tampan bergaya, semua nak kaut. nafsu ni. tapi tak semua orang macam ni. aku pon suke yang cantik, ayu, tampan n bergaye ni. tipu la kalau aku cakap aku tak suke ok.

 this one comment dari seorang rakan....

"cinta adalah perasaan indah yg Allah anugerahkan pd hambaNya...hnya kita tidak mampu untuk mghargainya malah sering kali merosakkannya..cinta bersulam nafsu  yg disulam sendiri oleh kita itu adalah cinta celaka..jika prsaan cinta itu dikemudi dgn baik dan penuh rasa kehambaaan,nescaya anda akan merasa nikmatnya cinta...cinta yg anda maksudkn celaka itu adalah cinta yg mghambakan diri pd wanita...bukanya perasaan takut pdNYA..."

let me agree with this.






(@_^) نورولاين

0 comments: