Pages

aku dipinang orang.

yela. takkan dipinang gajah pulak kan.

berita gembirakah?

atau nilah permulaan mimpi ngeri aku??

what the...?????

hye semua.

rasenye semua orang ade berita baik yang membuatkan korang rase bahagia kan. aku pon ade jugak tau. bende ni jadi semalam. and the story begin(ala2 suara john hurt gitu)....

betape tekejutnya aku bila aku tengok kat luar rumah ade empat bijik kereta datang and parking kat halaman rumah tu. aku pon dok mengintai kat sebalik tingkap rumah atas aku. yang buat aku bertambah peliknye, orang2 yang datang tu ade yang berbaju melayu, berbaju kurung and ade yang pakai kemeja. senang cite diorang yang datang tu memang datang dengan pakaian yang smart2 la.

oh. meby diorang salah rumah kot. aku yang still dalam baju tidur  pon buat dek je lah. opss... tekantoi di siitu ye sebab tak mandi lagi walaupon jam dah pukol 10pagi. aku pon teros la layan laptop aku yang penoh dengan segala macam cerita katun ni. (tengok katun pepagi memang dah jadi habit aku dah). tetibe cam aku dengar name aku kene sebut dari bawah. siap cakap name penuh aku pulak tu.

aku dah mula konfius. aku pon pegilah intai balik kat tingkap sambil dengar ape yang diorang dok cakap kat bawah tu. aku ingatkan diorang ni datang sebab nak tanye rumah jiran2 ke. rupa rupanya datang dengan hajat yang baik iaitu.............diorang nak lamar aku. WHAT?? siap keluarkan 5bijik dulang pulak tu. woo.woo.wooOO.. jangan buat hal pulak pepagi camni. alamak!! matilah aku. sape pulak yang nak lamar aku ni kan. adoy!

aku pon cepat2 turun bawah pegi mandi semua.. lepas siap2, wangi2 semua, aku pon dok kat ruang tamu tengah sebab nak dengar ape yang diorang dok bual kat depan tu. sambil2 tu aku ade jugak intai2 kot2 ade sesape yang aku kenal kan. then aku nampak la sesusuk tubuh yang sememangnye aku kenal. hahahahahahaah. betape bahagianya aku kan mase tu.


aku pon ape lagi. dengan keadaan aku yang terbongkok bongkok dok intai orang kat ruang tamu tu,  dengan sepantas kilatnye aku bangun and terhantuk kat mesin jahit kakak ipar aku..... aku pon ape lagi....

dah pagi rupanya.. adoy!!!! baru nak syok2 mimpi da tejage pulak kan. tak guna punye mesin jahit. siap aku bangun tekejut lak tu. huh! tak sempat nak tengok cincin tunang kot. tak sempat nak pandang2 jeling2 bakal tunang.


meleper kembali...............




(^_^) نورولاين

4 comments:

  miss cola

December 25, 2010 at 10:29 AM

ala.bikin terkejot jew.

  NJ

December 25, 2010 at 2:47 PM

tulahh..bru igt nk congrtes td..haha

  miss cola

December 26, 2010 at 9:07 PM

aiseh.tula tp nice dream.:P

  Nurulain SHI

December 28, 2010 at 10:07 AM

hahahahhaahhahaha.
aku pon ingat betul. upenye mainan tiduuur je. kwangk3x