Pages

sesuatu dalam fikiran.

GIVE AND TAKE.
perkataan yang membawa makna.
kita memberi dan kita menerima.
camane kalo kes yang kite memberi tapi kite tak menerima.
tu maknenye rezeki belom datang lagi.
belum perasan lagi.

buka mata dan buka pintu hati.
selidik dan fahami erti setiap perkara yang terjadi.
kita yang menjadikannya dan kita juga lah yang harus menghadapinya.

senyum la selalu kerana ia pengubat segala duka.
eh betol ke.
betol la bagi aku.

jangan lari daripada masalah.
jika lari bermakna anda seorang yang gagal.
membiarkan masalah itu berlanjutan tanpa penyelesaian.
membiarkan ianya berlalu dan berharap perkara itu akan dilupakan seiring dengan perjalanan waktu.
jangan siasiakan hidup anda.
hadapi dengan sepenuh hati.
kerana kita hidup dengan langkah sendiri.
jatuh dan bangun semuanya atas diri sendiri.
berpijak lah dibumi yang nyata.
FACE IT !!
jangan LARI !!
please la...

bila ada depan mata dibiarkan je.
bila da takde baru la tercari cari.

sebagai kesimpulan.
hargailah setiap insan yang menyayangi anda.
semoga hidup sentiasa dalam ketenangan.
mimpi tak selalunya indah.
yang indah selalu ditatap.
yang biasa ada terkapaikapai dibiarkan.

(tetibe) 
 
assalamualaikum semua...........
 
penah bace tak bende yang ade kat atas tu. ekceli aku copy paste balik daripada entry aku yang lepas-lepas.

macam mane dengan warga UTM yang dah abes paper tok harini???
aku cam takde feeling sangat nak cite pasal exam. sebab hati aku tak tenang sejak dua menjak ni.
sebabnye?????
susah nak ekpreskan bende ni. bak kate kawan baik aku sorang ni
" ain, ko ni ade masalah tatabahase ni. bek ko p belaja bm balik"
what the... betol la budak ni.
benci kau....
hurmmmm... tatabahasa aku banyak lari ke. camane aku nak kejar balik ha???//

any idea?//


ok fine. lupakan pasal semua tu. balik semula dekat soal hati aku.
harini bukan nak merepek. tapi nak cakap pasal hati. 
ye. nak cakap pasal hati saya yang kadang-kadang macam harrrrr.....

ish. ish. ish.
tak baik berkate begitu. sape yang ajar ko cakap macam tu ha ain?!!! (dengan penuh rase marah)

fine lagi. sejak dua menjak ni, hati aku tak tenang. aku pon tak tau kenape. meby sebab ade something yang aku rahsiakan dari seseorang. sape seseorang tu?
lu pikir la sendiri bak kate nabil ahmad.

what to do???

aku dilanda serba salah yang teramat.

ok. sebelom ape-ape. bek aku makan kopok lekor yang tengah tenung aku tu. tunggu mase nak masuk dalam perut dan di hadam kan.
hahah. bau die menusuk idong kot. tak tahan mak nak makan kopok lekor tu tau... awww=D


ok.
berbalik kepada cerita asal... huh ! cam tak ikhlas je aku ni nak cite bende ni sume kan. korang ape tau. ni sume aku yang tanggong. selagi bende ni tak settle, selagi tu la aku tak dapat idop dengan tenang. what should i do???//

ok. for ur information semua... aku ade kawan. yeah.... i address him as a friend now. he's very kind to me. it's about 2 years and a half aku kenal die. and baru sekarang hubungan kami mula rapat.... wah ayat ! tak cam geli pulak kan bila aku bace balik... watever la.....
aku pon tak tau kenape. dari dulu lagi aku rase macam aku ngan die ni ade banyak persamaan. yeah ! memang banyak persamaan kitorang ok. bende yang mungkin orang lain tak akan faham. bende ni complicated sangat sampai aku pon boley sure yang orang takkan paham...... eh.... asal aku ulang ayat yang same ni.
hai la..............
poin die sekarang ni. die ni baik sangat dengan aku. sampaikan aku rase serba salah dengan die..
aku pon tak tau kenape bende ni sume jadi time ni. kalau la dari dulu bende ni jadi, takdelah merana idop aku sekarang ni.

ehh.... apsal pulak aku tetibe cite pasal kawan pulak ni????///
haisyhh...........


aku sebenarnye nak cite pasal hati aku ni. sambil dengar lagu-lagu yang sedih ni. aku jadi makin tacing la pulak. warghhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!

ye aku akui sekarang ni. dulu, i TRUST people A LOT. sekarang bende tu rase cam dah kurang pulak. ni semua sebab bende-bende yang penah jadi dalam idop sejak hampir dua tahun yang lepas. rase macam kepercayaan aku dah ilang. bukan ilang tau. dah kurang sebenarnye.

I TRUST U HUNDRED PERCEN. BUT U BETRAY ME ! \
HOW DARE U DO THIS TO ME !

its not that i don't trust people. mungkin aku cume jadi lebih berhati-hati tok buat pilihan dalam hidop aku.
aku taknak la pisang berbuah dua tiga kali.
sume orang taknak bende ni jadi kan?/!

tetibe teringat citer lame. bende ni sume jadi mungkin sebab aku pon bukan sayang die 100% sejak mula lagi. senang cite cam ni la.
from TRYING so hard to make love until i really love him, then he broke it.
bukan la aku nak cakap aku ni baik orangnye. aku rase macam aku la orang yang paling jahat sekarang ni.

ish ! bende yang lepas jangan dikenang kan.
ape la aku ni kan.


after that incident, aku penah cakap kat diri aku sendiri. aku taknak becinta lagi. kalau betol la ade orang sayang aku. kalau betol la ade orang yang betol-betol nak aku jadi peneman setia die mase depan nanti. kalau betol lah u can make me happy. just hantar proposal meminang je. teros akad nikah. jadikan aku isteri yang sah. i am serius in relationship. so, if u feel that u can't give me ur 100 %, please go away from me. biarlah aku rase sakit sekarang daripada aku rase sakit mase depan nanti. and i don't want people to get hurt because of me. if i can't, i'll say that i can't move on with the relationship from the starting. and if u feel unhappy with me, just leave me ok. i give u my permission before i start to really really love u.

ekceli aku takot dengan komitmen...
huhuuuu.
besalahnye aku kan.

wah !! jiwang lak kan aku ni malam-malam bute cenggini.
jadikan ianya satu teladan.
supaya mase depan lebih bersinar.

oh jiwang pulak budak sekoq ni.
belasah lajulaju kang baru tau.


..........................................................................................................

"cukuplah ALLAH sebagai penolongku. Tiada tuhan melainkan ALLAH. Kepada-Nya aku berserah diri (TAWAKAL) dan Ia adalah Pemelihara ARSY (singgahsana) yang agung"

AT-TAUBAH: 129

" Hai Tuhan yang hidup kekal lagi sentiasa berdiri sendiri. Hai pencipta keindahan langit dan bumi. Hai Tuhan yang mempunyai kebesaran dan kurnia, tiada Tuhan selain Engkau dengan Rahmat kurniaMU aku mohon pertolongan. Perbaikilah untukku semua urusanku. dan jangan Engkau membiarkan aku sekejap matapun."

" Ya ALLAH wahai Tuhanku, aku berlindung denganMu daripada segala bala bencana, daripada mendapat kecelakaan yang berpanjangan dan kesudahan yang buruk. aku juga memohon perlindunganMU daripada kegembiraan orang-orang yang membenciku di atas kekecewaan ku. dan aku memohon perlindunganMU daripada mengidap sebarang penyakit dan harapan yang menghampakan."

" Ya ALLAH Ya Tuhanku, berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmatMU yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan kepada insan yang aku sayangi untuk megerjakan amal soleh yang telah Engkau redhai, dan masukkanlah aku dengan RahmatMU ke dalam golongan hamba-hambaMU yang soleh."

"YA ALLAH Ya Tuhanku, jika kau takdirkan dirinya untuk menjadi teman hidupku, Kau permudahkanlah urusan ini. rahmatilah hubungan ini. kekalkanlah hubungan ini sehingga ke akhir hayat kai"


AMIN YA RABBAL ALAMIN......


(^_^) نورولاين

0 comments: