Pages

jalinan yang suci.

♥♥♥♥♥♥♥♥


dah empat hari kepala sebelah kanan ni berdenyut denyut. tadi termengadu depan kawankawan. ijah soh jumpa doktor. 'taknak la. sakit kepala biasa je ni.'

satu cara untuk hilangkan sakit kepala. sujud lah mengadap ILLAHI. disertakan dengan niat n wuduk. INSYAALLAH sakit tu ilang

Ya ALLAH. kuatkanlah semangat hambamu ini. bila teringat je, air mata ni tak henti nak mengalir. aku cuba sedaya upaya tok cari kekuatan. sebagai manusia, aku tak lari dari fikir bendebende yang boleh buat aku berdosa. kenape besar sangat dugaan hidup aku ni. aku taknak putus asa.

"cukuplah ALLAH sebagai penolongku. Tiada tuhan melainkan ALLAH. Kepada-Nya aku berserah diri (TAWAKAL) dan Ia adalah Pemelihara ARSY (singgahsana) yang agung"

AT-TAUBAH: 129

" Hai Tuhan yang hidup kekal lagi sentiasa berdiri sendiri. Hai pencipta keindahan langit dan bumi. Hai Tuhan yang mempunyai kebesaran dan kurnia, tiada Tuhan selain Engkau dengan Rahmat kurniaMU aku mohon pertolongan. Perbaikilah untukku semua urusanku. dan jangan Engkau membiarkan aku sekejap matapun."

" Ya ALLAH wahai Tuhanku, aku berlindung denganMu daripada segala bala bencana, daripada mendapat kecelakaan yang berpanjangan dan kesudahan yang buruk. aku juga memohon perlindunganMU daripada kegembiraan orang-orang yang membenciku di atas kekecewaan ku. dan aku memohon perlindunganMU daripada mengidap sebarang penyakit dan harapan yang menghampakan."

" Ya ALLAH Ya Tuhanku, berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmatMU yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan kepada insan yang aku sayangi untuk megerjakan amal soleh yang telah Engkau redhai, dan masukkanlah aku dengan RahmatMU ke dalam golongan hamba-hambaMU yang soleh."




(@_^) نورولاين

0 comments: