Pages

20 perkara tentang saya.

ASSALAMUALAIKUM DEAR ~~~

gud morning semua.... semoga hari anda ceria hari ini. eh?!

kengkadang kite sendiri tesalah menilai sifat kita yang sebenar. ade yang agree x?? setiap orang ade pandangan masing-masing kan. sebelum kita nak kenal dengan orang lain, it is better for us to know about ourself dulu. yela kan. diri sendiri pon tak betol lagi, then nak judge orang lain pon tak bole la kan ! baru la hidop tak rase stress. hahah !! ape aku merepek ni?! haihh ~~

hurmm..... semalam aku telah di TAG oleh Cik Munie Sayang.... die nak tau pasal 20 perkara pasal aku a.k.a aku yang baik ini. keh. keh. keh.

lets do it !

1.
mestilah aku nak cakap yang aku ni BAIK ! ahah. i baik tau. korang kene kenal aku dulu baru lah korang ley judge aku punye perangai yang sebenar. sebenarnye susah orang nak paham diri aku yang sebenar. and i wait for someone yang berjaya memahami aku itu !
eh. kalau terGEDIK tu mintak maaf la ye. kadang-kadang bende tu kite tak perasan pon kite ade buat. ekceli kalau aku terover, aku akan teros perasan lepas tu. ishhh ! memalukan sunggoh la.
pesanan kepada gadis-gadis diluar sane, jangan la menggedik dengan orang lain sebab bende tu just akan buat orang menyampah je kat kite. eh bukan bukan menyampah kat kite, tapi menyampah kat korang. kadang2 diorang layan tok suka2 je. tapi sebenarnye kat belakang diorang kutuk KAW2 punye tau tak !

alamak. negatif thinking betol aku.
hehee.
TAK SEMUA ORANG BEGITU kot.

2.
aku ni anak bongsu tapi takdelah manje sangat tau. adik-beradik 15 orang. 11 laki and 4 pompuan. kalau boleh aku tanak orang lain bersusah payah untuk aku. walau dengan adik-beradik sendiri. baik kan aku.
;p

3.
open minded. kalau korang nak minta tolong buat ape pon, insyaallah aku takkan menolak.  bangon tengah malam nak p teman korang g toilet pon bole. hehe. asalkan bende yang nak di buat tu bende betol, aku tak sampai hati nak menolak.
and JANGAN TAKOT dengan aku oke?!

4.
tak banyak cakap. aku ni lebih suka mendengar daripada nak bagi pandangan pasal satu isu tu. sangat tidak bagos kan?! lain kali kene la join da club bergebang pasal setiap topik yang hangat lagi panazzzz itu ! oh tunggu kejap. bukan gosip oke. i DONT like gossiping ! but i am a good listener.
eceh:P

5.
cite pasal makanan pulak. aku bukan la memilih sangat pasal makanan tau. tapi ekceli banyak lagi jenis-jenis lauk yang aku tak boleh nak rase lagi. tekak aku takley nak terima lagi la. bila aku nak try makan je mesti aku rase nak loya tekak and rase-rase yang sewaktu dengannye. ruginye hidup aku ni kan? nak cakap pon tak baik la pulak. macam tolak rezeki yang ade depan mate je. dulu penah cakap kat diri sendiri yang aku akan cuba setiap makanan yang aku "tak terdaya nak makan lagi tu" lepas aku jumpe seseorang yang bakal menjadi teman hidup aku nanti. and orang tu mestilah bakal suami aku tau. hehe...
senarai makanan yang aku tak penah cuba lagi:
ikan keli (xtau kenape xley nak makan)
sup tulang/ sup lembu (sebab bau lembu die kuat sangat)
sayur sawi (rase nak tekeluar balik bila makan)
jantung pisang (baru je makan few days ago di seksyen 9 ;p)
and banyak lagi la ~~



I LOVE ASAM PEDAS KETAM VERY MUCH !


6.
aku tak reti makan beger oke ! so jangan gelak bila tengok care aku makan tu tau.
;p

7.
cakap lepas. secara jujur, memang kadang2 aku suka cakap men lepas je. bukan suka tapi die terlepas sendiri. hehe. bukan mencarut tau. tapi kata2 yang boleh menyebabkan orang terasa hati dengan aku. contoh kalau korang nak minta pendapat pasal diri korang, aku akan cakap ape yang aku rase. malas nak lapik2. dah korang yang tanye, so korang kene la terima kata2 aku tu. huhuuuu ~

8.
suka PK yang bukan-bukan. kadang-kadang aku takot nak wat something yang tak penah aku cuba tau. takot tersalah langkah. takot kecewa. huuuuuu. tacing pulak. kengkadang bende yang aku PK tu bole wat aku tertekan. sebab tak dapat nak luahkan kat sesape. alamak. negatif dow. ishhh !!

9.
aku susah nak suka kat orang la. camane ea. ntah-ntah orang lain pon tak suke dengan aku.
adehhh...
jom ramai-ramai kite berkawan?

10.
aku lambat sikit nak ramah dengan orang. masalah berat ni kan. perlu di tangani segera. kalau orang tu tak tegor aku, aku pon takkan tegor orang tu. payah la. tapi bila da oke, aku akan buat orang tu macam kuarge aku sendiri tau. tapi tak semua la. sebab aku memang susah nak masuk ngan orang luar.

11.
aku ni cepat lupe tau. so, korang kene la selalu ingatkan aku. minta maaf ea kalau aku terlupe something pasal korang. kadang-kadang name lecture pon aku boleh lupe dengan tibe2. penyakit ke ha???? takot la aku.

12.
kalau aku marah atau dalam keadaan tertekan aku akan minum air dengan banyaknye. dan badan semestinya akan menggigil !
13.
aku takkan marah korang tau. sebab aku tak reti nak marah orang.

14.
aku takot bila kene marah. so, jangan lah marah aku secara mengejut oke !

15.
blur. aku boleh jadi blur dengan tibe2. bayangkan aku tengah wat presentation and tibe2 aku lupe semua bende. and itu sangat mentakotkan oke !

16.
jangan mengumpat ape2 pasal aku sebab aku tak mengumpat ape2 pasal korang.

17.
I LOVE CHOCOLATE !!
yummy ~

 18.
 aku suke keluar bejalan. so, kalau nak pegi mane2 tu jangan lupe ajak aku. and kalau dah ajak aku tu, jangan disebabkan orang lain, aku tak boleh nak ikot pulak oke ! i hate that person so much !!

 19.
  i HATE orang yang mungkir janji.
and i HATE lelaki yang ego.
merugikan diri betol.

20.
aku nak kawin dengan orang yang aku sayang and dapat ramai anak. boys and girls.
hehe ~
I LOVE U SO MUCH !
muahhhh ~



pesanan penaja://
meby orang selalu tersalah faham dengan tindakan aku. kadang2 maksud aku lain tapi diorang salah anggap. i em sory for my mistake. huhuuu... 
hidup kene ceria oke !
kalau ade salah silap saya minta maaf.
people do mistake and people change.
yang mane terkurang tu tolong la tegor saya ok. saya suka orang lain tegor salah saya.
saya suka orang yang jujur.

cewahhhh. macam tulis wasiat pulak
;ppp


know me better and u will LOVE it!
:)





(^_^) نورولاين

4 comments:

  MuNie

July 1, 2010 at 4:12 PM

hehehe trm kasih sudi membalas tag. ^__^

cmne pon, menggelikan hati la ko ni ain. senyap2 jek. tp bile dpt mengomel kt blog, kalah aku! hahaha

  Nurulain SHI

July 1, 2010 at 6:36 PM

wlcm:)
huhuuuu....
diam2 ubi berisi tau.:D

  jagoan

July 2, 2010 at 10:56 AM

Camni kena cari lelaki yang subur... Barang diingat, makan coklat pun boleh subur. Wakaka... Huaarrgggghh..

  Nurulain SHI

July 2, 2010 at 12:42 PM

heheeee... bagi la petua lebih cket..
;D